انتظاراتی که مردان از همسرشان دارند ولی به زبان نمی آورند!

انتظارات مردان از همسرشان

در طول سالهایی که در اتاق مشاوره گذراندم بارها زوج هایی را دیده ام که یک مشکل مشترک داشتند. زنانی که می خواهند شوهرانشان تغییر کنند و مردانی که به شدت در برابر این موضوع مقاومت می کنند. باید بگویم که مردها بسیاری از انتظاراتشان از همسرشان را به زبان نمی آورند و اگر بخواهیم به این انتظارات بپردازم باید بگویم که:

سعی نکنید شوهر خود را تغییر دهید

مردان در گام اول از زنان توقع دارند که در صدد این نباشند که آنها را تغییر دهند. مردان خیلی دوست دارند که زنان به آنها اعتماد کنند و آنها را بپذیرند و از آنها تقدیر و تمجید کنند.

سعی نکنید شوهر خود را تغییر دهید

وقتی زنی از خصوصیات همسرش خوشش نیاید و یا درصدد این باشدکه او را کنترل کند و یا تغییرش دهد مرد احساس توانمندیش را از دست می‌دهد و کم کم احساس اعتماد، پذیرش، تحسین، و تایید و تشویق  از بین می‌رود.

به شوهرتان به عنوان مهم ترین شخص زندگیتان نگاه کنید.

مردها توقع دارند که در زندگی  یک زن،  مهرهٔ اصلی زندگی‌ اش باشند. وقتی مردی کار خیلی کوچکی برای همسرش انجام می‌دهد و زن پاسخگو باشد مرد بیشتر و بیشتر نسبت به زن دلگرم ترو با محبت تر می شود.

مردان عاشق زنان قدرشناس هستند

مردان انتظار  دارند که وقتی در پایان روز و یا شب خسته از سر کار به خانه بر می‌گردند همسرشان با انرژی و شاد باشند. مردان عاشق زنان قدردان و قدرشناس هستند.

وقتی یک زن از مردش حمایت و قدردانی  میکند بین آنها همبستگی بوجود می آید حمایت و قدر دانی یکی دیگر از توقع و انتظارات مردان است.

مادر همسرتان نباشید

یک زن دلسوز و مهربان به راحتی قلب یک مرد را می‌رباید.  مردان توقع دارند که همسرشان همانند یک مادر با آنها مهربانی باشد و همانند مادری که عاشق فرزندانش است او را دوست بدارد؛  اما یک زن نباید محبتش به همسرش به صورت مادرانه باشد چرا که به مسئولیت پذیری اش خدشه وارد می‌شود و به مرور زمان نقش یک  پسر بچه را به خود می‌گیرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  قوانین گفت و گوی موثر زوجین

مادر همسرتان نباشید

شما به عنوان یک  همسر باید بتوانید نقش یک یاری رسان  قدرتمند را ایفا کنید. و رابطهٔ عاطفیتان را مدیریت کنید.

هم صحبت خوبی برای همسرتان باشید

مردان انتظارات دارند که هر از گاهی در رابطه با شکستها، بحران ها، و موفقیت هایشان  با همسرشان صحبت کنند.

آنها هرگز دوست ندارند که جایگاهشان درون خانواده تنزیل پیدا کند و فقط یک نان آور محسوب شوند.

آنها دوست دارند در ابتدا به عنوان همسر و پدر یک خانواده در تربیت فرزندان خود نقش مهمی را ایفا کنند و عزت  و منششان حفظ شود. در این فرایند از انتقاد کردن، غر زدن، نصیحت کردن، توجیه کردن بدشان می آید.

  • مردها دوست دارند نیازهای همسرانشان را برآورده کنند.

مردها دوست دارند که زنها احساس نیاز داشته باشند و نیاز زنها را  به سبک و سیاق  خودشان بتوانند برآورده کنند.

برای رسیدن به خواسته ها و رفع نیازهایتان هرگز به سبک دستوری با همسرتان صحبت نکنید. وقتی یک مرد با سلیقه خود خواسته های یک زن را برآورده می‌کند احساس غرور می‌کند و صمیمیت بین آنها بیشتر می‌شود.

برآوردن نیازهای همسران توسط مردان

  • مردان دوست دارند همسرشان به آنها اطمینان کند.

مردها انتظار این را دارند که همسرشان به راحتی به آنها اطمینان داشته باشند. در این صورت یک مرد تمام توجه و تمرکزش روی برآوردن خواسته ها و نیازهای شماست و احساس شایستگی می‌کند و برای خوشحالی شما هر کاری را حاضر است انجام دهد.

مردان انتظار دارند همسرشان خوبی های آنها  را ببیند. هر مردی هر چند بی مسئولیت هم باشد به هر حال دارای ویژگی‌های  مثبتی هست اگر شما به ویژگی های مثبت همسرتان توجه ویژه داشته باشید قطعأ در روابط زناشوئیتان بیشتر همکاری می‌کند.

  • مردان دوست دارند همسرشان صادق باشد

یک مرد دوست دارد که زنش صادق باشد و توقع و انتظار رفتارهای  مهربانانه و پر از مهر و محبت را دارد. اگر شما تمام رفتارهایتان حول محور محبت و یک رنگی باشد  و به جای زخم زبان، انتقاد، غرزدن، با او همدلانه رفتار کنید او نسبت به رفع نیازهای شما قاطعانه تر پاسخ خواهد داد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  چرا زنان از رابطهٔ جنسی سرد می‌شوند؟

مردان دوست دارند همسرشان صادق باشد

من خیلی در اتاق مشاوره می بینم که زنها به دنبال رفتارهای سیاست بازانه و به دور از صداقت هستند و فکر می کنند که صداقت داشتن کار اشتباهی است ولی واقعیت این است که صداقت و یک رنگی در روابط طولانی یکی از مهم ترین دلایل حفظ آن رابطه است.

  • مردان دوست دارند همسرشان شوخ طبع باشد

مردان توقع دارند که همسرشان شوخ طبع باشد.  و گاهی مسائل و مشکلات را با شوخی بررسی کند. باور کنید که فاجعه به بار نمی آید؛ گاهی یک شوخی ساده تنش را از بین می‌برد.

یک مرد نیاز دارد که احساس‌های خوب و شادی را با شما تجربه کند؛ هرگز برای تجربه کردن احساس‌ خوشبختی با شما یک مرد توقع و انتظار هزینه های آنچنانی از شما ندارد. شما در ارتباط عاطفیتان لازم نیست که بخواهید برای اثبات دوست داشتن همسرتان تجمل گرا باشید. و هزینه های گزاف را متقبل شوید. چرا که یک مرد خیلی نیاز به لبخند، عشق، و صداقت و هم یاری و هم کاری شما دارد. یادتان باشد که مهر ورزی تان  نباید ساختگی باشد باید کاملأ واقعی باشد  چون یک مرد به راحتی جنس مهر و محبت ساختگی و عشق و عطوفت واقعی را تشخیص می‌دهد.

تنوع داشتن در رابطه زناشویی

مردان انتظار دارند که همسرشان در ارتباط جنسی تنوع ایجاد کند. برای بسیاری از مردان  رابطهٔ جنسی بسیار مهم و ارزشمند هست. ایجاد تنوع در اتاق خواب و ایجاد انگیزه در مرد برای اجرای رابطهٔ جنسی به عهدهٔ زن می باشد.

مردان همسرانی که در نقش یک معلم یا استاد ایفای نقش می‌کنند دوست ندارند آنها توقع دارند که همسرشان یک مشاور مهربان و دلسوز و با مهربان باشند و از او پشتیبانی کنند  یادتان باشدکه

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  تفاوت عشق ورزیدن بین زنان و مردان چگونه است؟

محبتتان به شوهرتان شرطی نباشد

حمایت و پشتیبانی شما باعث دلگرم شدن مرد زندگیتان میشود

مردان هرگز محبت شرطی همسرشان را دوست ندارند بلکه آنان توقع و انتظار دارند که هرگاه زن نیاز و خواسته ای دارد به مردش فضای انجام کار و فرصت لازم را بدهد در غیر این صورت اگر مرد  جوابگوی  رفع نیاز  و خواستهٔ همسرش نبود در  فضای محبت شرطی زن ناسازگار و انعطاف ناپذیر میشود.

مردان در برابر انتظارات نامعقول زنان انتظار دارند که با همسرشان تعامل داشته باشندف صحبت کنند و به یکدیگر فرصت بدهند.

  • طعنه و کنایه و غر زدن به شوهرتان را کنار بگذارید.

مردان در مواقع سختی و مشکلات به دنبال نصایح  و پند و اندرز و یا غرولندهای شما نیستند چرا که توقع و انتظار درک شدن را دارند و در این شرایط نیازمند گوش شنوا هستند.

مردان از پیش گویی و پیش‌بینی  رفتار خوششان نمی آید چون صمیمیت را خدشه دار می‌کند.

  • به شوهرتان حس بی کفایتی منتقل نکنید.

وقتی در رابطهٔ زناشوئیتان  یک مشکل پیش بیاید یک مرد توقع و انتظار این را دارد که به مشکل پیش آمده به عنوان یک فرصت برای یادگیری  نگاه کنید.

هرگز رفتارتان یا لحن کلامتان طوری نباشد که شوهرتان احساس بی کفایتی و بی لیاقتی را تجربه کند در این شرایط نسبت به همسرتان کمی صبور تر باشید.

مثل یک بچه با همسرتان رفتار نکنید و او را قضاوت و یا مسخره نکنید کاری نکنید که اعتماد به نفسش پایین بیاید.

یک مرد توقع و انتظار این را دارد که جنس رفتارهای شما از جنس پرورش لیاقت و حس ارزشمندی باشد  تا احساساتش نسبت به خودش منفی نشود چرا که یک مرد اگر احساساتش نسبت به خودش خوب نباشد هرگز نمی‌تواند شما را هم دوست بدارد و احساس ارزشمندی را به شما انتقال بدهد.

سخن پایانی

امیدوارم این مقاله مورد توجهتان قرار بگیرد. در ادامه همین مقاله می توانید نظرات خود را در مورد توقعات مردان در روابط زناشویی با ما به اشتراک بگذارید.

 

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09175639935