چگونه رابطهٔ عاشقانه را از راه دور حفظ کنیم؟

چگونه رابطه عاشقانه خود را از راه دور حفظ کنیم

یکی از چالش هایی که ممکن است بعضی از افراد در معرض آن قرار بگیرند، دور افتادن از پارتنر و شریک عاطفی شان است. و با این چالش روبرو شوند که، چگونه رابطهٔ عاشقانه را از راه دور (لانگ دیستنس)حفظ کنیم؟

در این مقاله به صورت کامل در مورد حفظ رابطه از راه دور صحبت می کنیم.

در ابتدا باید بگوییم که، رابطهٔ عاطفی موفق رابطه ای است که پویایی در آن وجود داشته باشد و رو به رشد باشد و دچار دلزدگی و یکنواختی نشده باشد؛ همچنین شادی و معنویت و شور و اشتیاق در آن موج بزند.

پایه های محکم عشق و دوست داشتن :(تعهد و مسئولیت پذیری،صمیمیت، رابطهٔ جنسی) است. وجود همهٔ این مؤلفه ها در ارتباط عاطفی لازم است.

مثلث عشق

در رابطه عاطفی از راه دور(لانگ دیستنس) پویایی  رابطه در تمام مراحل از پیچیدگی خاصی روبرو است.

نه این که ارتباط عاطفی از راه دور شدنی نیست و حل نشدنی است بلکه  اگر توأم با سطح آگاهی و مهارت بالا باشد شیرینی خاص خودش را دارد.

چون هردوی شما دلتنگ تر و تشنه تر از قبل نسبت به یکدیگر می شوید و وقتی در کنار یکدیگر قرار می گیرید سعی می‌کنید که نهایت لذت را از با هم بودن ببرید. به عبارتی قدردان بیشتری از لحظات با هم بودنتان باشید.

وقتی شما به دلایلی مثل شغل و تحصیل و خانواده مجبور به تحمل  کردن ارتباط عاطفی از راه دور یا لانگ دیستنس می شوید هرگز اجازه ندهید که ماهیت رابطهٔ عاطفیتان بخواهد خدشه دار شود.

سعی کنید از نگرانی و انتظارات و ترس ها و نیازهای همسر یا شریک عاطفی خود از راه دور باخبر شوید؛ و از همان فاصله های جغرافیایی رابطه لانگ دیستنس  را حفط و مدیریت کنید و در فرایند حل مسئله قرار دهید.

باور کنید حفظ رابطه از راه دور، شدنی است و فقط ممکن است نیاز به تلاش و پیگیری مداوم بیشتری داشته  باشد.

مؤلفهٔ های مهم یه رابطهٔ عاشقانهٔ جانانه اثر بخش تعهد و مسئولیت پذیری و صمیمیت و رابطهٔ جنسی است.

نکاتی که در حفظ رابطه از راه دور باید به آن توجه کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که، رفتارهایی که منجر به تعهد، مسئولیت پذیری و  صمیمیت در ارتباط  عاطفیتان می شود را لیست کنید.

  • رفتارهایی مثل تماس گرفتن، (تعامل دو جانبه داشتن)
  • بررسی نیازها و ترسها.
  • بررسی خواسته ها.
  • بررسی اولویت‌های مهم زندگی.
  • بررسی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت.

شما وقتی بدانید که همسرتان، نامزد یا پارتنرتان به چه چیزهایی نیاز دارد و از چه چیزهایی می‌ترسد و خواسته هایش در زندگی و رابطهٔ عاطفی‌ چیست؟ و چه اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی دارد باعث بوجود آمدن درک متقابل می‌شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  انتظاراتی که مردان از همسرشان دارند ولی به زبان نمی آورند!

چه بسا زن و شوهر هایی هستند که هرشب در کنار هم و زیر یک سقف می‌خوابند اما قلب‌های شان از همدیگر دور است.

و قطعأ نقطهٔ مقابل آن زن و مردهایی هستند که فاصلهٔ جغرافیایی بین آنها جود دارد به هر دلیلی باز توانسته اند رابطه شان را به خوبی مدیریت کنند شوهر و پدر خوبی. برای همسرانشان و فرزندانشان باشند.

و زن هم به راحتی می‌تواند حتی در این شرایط پیچیده نقش یک معشوقهٔ دلباخته را به صورت واقعی به خود بگیرد.

راستی گاهی به این موضوع فکر کردید که چگونه یک مرد می‌تواند به راحتی قلب یک زن را تسخیر کند؟ قلب یک زن در پله های اولیه با بوجود آوردن امنیت روانی، مالی  و جنسی می‌توان تسخیر کرد .

حتی بوجود آوردن همین امنیت روانی از راه دور موثر است از همین راه دور هم می‌شود عملکرد قوی و غنی داشت.

رفتارهایی که باعث ایجاد  صمیمیت دو جانبه تان  از راه دور می‌شود را لیست کنید. در ادامه بعضی از این رفتارها را لیست می کنیم.

تعامل داشتن(تماس تلفنی و پیام دادن روزانه به هم)

سعی کنید وقتی با همسر خود و یا شریک عاطفیتان تماس تلفنی دارید (کم گویی و گزیده گویی) را واقعأ رعایت کنید.

هرگز تلفن های پی در پی نداشته باشید و این موضوع را کاملا بپذیرید که با تلفن شما نمی‌توانید تمام شرایط و حاکم بر زندگی و کار همسرتان و یا شریک عاطفیتان را کنترل کنید.

از تلفن و تماس های مکرری که جنس آن از جنس کنترل کردن است بپرهیزید سعی کنید که یک مکالمه اثر بخش و تأثیر گذار روزانه داشته باشید.

جنس پیام‌های شما حاکی از ابراز احساساتتان باید باشد؛ هرگز در مکالمه هایتان غر زدن، تهمت زدن، توهین کردن، شکایت کردن نباشد.

یادتان باشد که لحن کلامتان بار هیجانی دارد سعی کنید در لحن کلامتان احساس دلتنگی، و حمایت و امنیت و اشتیاق وجود داشته باشد.

تعامل داشتن(تماس تلفنی و پیام دادن روزانه به هم)

به زمان های ارتباط از راه دور خود، توجه کنید

از برنامه‌ی زمانی یکدیگر آگاه باشید؛ برای محبت کردن  به همسرتان و یا شریک عاطفیتان از راه دور باید بدانید که او از چه چیزهایی خوشش می آید؟ و چه وقت خسته است؟ و یا چه زمانی برای صحبت کردن آمادگی لازم را دارد؛

به زمان های ارتباط از راه دور خود توجه کنید

شعله های محبت از راه دور فقط با تبادل احساسات و ابراز کردن آن اما به موقع بر افروخته می‌توان نگه داشت.

مکالمه ای که در فرایند درک کردن متقابل باشد بسیار قوی خواهد بود. یک زن باید در ارتباط عاطفی‌ احساس محبوب و عزیز بودن،گرامی بودنداشته باشد در غیر این صورت احساس سرخوردگی را تجربه خواهد کرد و انرژی روحی و روانی اش برای ارتقا  و رشد ارتباط عاطفی پایین می آید.

سعی کنید از لانگ دیستنس، مرد بتواند احساسات زنش را درگیر خودش کند در غیر اینصورت به او ظلم می‌کند و چه بسا تجربه طرد شدگی و سرخوردگی زنان و مردان در ارتباط عاطفیشان پیش زمینهٔ  انحرافات اخلاقی باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  در برابر ابراز علاقه چه بگوییم؟ (راهنمای کاربردی)

یک زن هر چقدر احساس  خاص بودن و عزیز بودن در ارتباط عاطفیش داشته باشد شاداب تر و پر انرژی تر خواهد بود؛ انتقال دادن همین فرایند حتی از راه دور موثر است.  فقط کافی است قدری مهارت‌هایتان را قوی‌تر کنید.

به وسایل ارتباطیتان توجه کنید.

سعی کنید امکانات خود را برای ارتباط از راه دور ارتقا دهید. امروزه پیام رسان های بسیاری وجود دارد که امکان ارتباط از راه دور را بسیار آسان تر و متنوع کرده. سعی کنید پیام رسان مناسبی استفاده کنید و از تماس های تصویری غافل نشوید.

و اینکه روش های قدیمی هم هنوز جذابیت خودشان را دارند. ارسال نامه و هدیه می تواند خاطرات و لحظات خوشی در ذهن شما به جای بگذارد.

آیا همسرم مرا دوست دارد؟

در هر رابطه ای چهلانگ دیستنس باشد چه از فاصله نزدیک گاها زوجین این سوال به ذهنشان خطور می کند که آیا همسر یا شریک عاطفیشان واقعاً آنها را دوست دارد یا خیر؟

توجه کنید که، صداقت و سیاست و مدیریت و حفظ رابطه از راه دور در هر کار و  هر ارتباط عاطفی، جایگاه خاص و مهمی دارد هرگز به دنبال پاسخ این سوال نباشید که آیا همسرم مرا دوست دارد؟

بهتر است که بررسی کنید با توجه به روحیات و شخصیت و منش همسرم یا شریک عاطفی ام آمادگی و قابلیت عشق ورزی در شرایط عادی و راه دور چقدر است؟

قابلیت عشق ورزی خودتان را، هم در شرایط عادی و هم در رابطه از راه دور بررسی کنید؟ داشتن ثبات عاطفی و احساسی در هر ارتباط عاطفی مهم است.

راستی خود شما چقدر صادق هستید؟ هر چقدر که شما بتوانید از راه دور احساساتتان را شناسایی کنید و آنها را مدیریت کنید قدم بزرگی برای ارتقا ارتباط عاطفیتان برداشته اید.

صداقت، درستی و قابل اعتماد بودن یکی از ستون‌های مهم ارتباط عاطفی محسوب می‌شود و صمیمیت را ارتقا می‌دهد و ریشه های تعهد و مسئولیت پذیری را محکم تر می‌کند.

صداقت و درستکار بودن و قابل اعتماد بودن هم باز از راه دور قابل اجرا است. چرا که کسی که با خودش صادق است اعمال و رفتارش هم با خودش هم خوان است. یک شخصیت صادق، هرگز ابهامات در وجودش وجود ندارد و هرگز در صدد نقش بازی کردن نیست.

اگر خودتان را مستحق یک ارتباط عاطفی قوی و غنی عاطفی می‌بینید باید خودتان هم قوی کنید سعی کنید ظرفیت درونتان  را گسترش دهید.

شاد و معنوی باشید. قدر دان و شکرگزار باشید. توجه و تمرکزتان به روی نقاط قوت خودتان و شریک عاطفیتان تر ارتباطتان باشد. تا وارد سیکل معیوب و منفی نشوید.

شما وقتی خودتان را دوست داشته باشید و عاشق خودتان باشید  قطعا میتوانید دیگران را هم دوست داشته باشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  را ه های جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

یادتان باشد که دوست داشت خودتان  و توجه به نقاط قوت ارزشمند زندگی و رابطهٔ عاطفیتان و همسرتان ربطی به رابطه عاطفی از راه دور و یا نزدیک ندارد سعی کنید در هر شرایطی که هستید خودتان را برای دریافت عشق آماده سازید.

خودتان را لایق و ارزشمند بدانید و مسئولیت زندگی و رابطهٔ عاطفیتان را بر عهده بگیرید و پذیرشتان را قوی کنید و اعتماد به نفستان را بالا ببرید تا بتوانید رابطهٔ عاطفیتان را پویا و سرزنده  حتی از راه دور نگه دارید.

سعی کنید در هر مکالمه ای که از راه دور با همسرتان دارید امید و طراوت و پویایی و اشتیاق و سرزندگی را به راحتی بتوانید انتقال دهید.

نگران نباشید، انتقال دادن احساسات از راه دور هم امکان پذیر است و دقیقا مثل ویروس سرماخوردگی عمل می‌کند البته خیلی قوی‌تر چون ویروس از راه دور و از طریق مکالمه با تلفن و فضای مجازی قابل انتقال نیست. اما احساسات شما از طریق فضای مجازی و تلفن تا حدی تأثیر گذار است.

وقتی شما در ارتباط عاطفیتان صبور و شجاع باشید و کاملا هدفتان از ارتباط عاطفیتان مشخص باشد  و بدانید که چه چیزی از ارتباطتان می خواهید مهارت‌های کلامی و عملکردتان را بالا ببرید سعی کنید از لحاظ شخصیتی حمایتگر باشید و هرگز در رابطه عاطفی و زناشوییتان قربانی عشق نباشید.

تا آنجایی که می توانید رابطه عاطفی خو را از راه دور حفظ و مدیریت کنید و هرگز اجازه ندهید  راه دور، خشم و عصبانیت، درماندگی، استیصال و یا تسلیم بخواهد لانگ دیستنس شما را مدیریت کند.

یادتان باشد اگر خشم، عصبانیت، درماندگی و استیصال مؤلفهٔ مهم احساس‌های هر روزتان باشد کم کم ارتباط عاطفیتان افول پیدا می‌کند چون احساس امنیت روانی ندارید.

در این شرایط لطفا کمی صبور  و شجاع باشید آگاه و دانا باشید و از این فرصت راه دور که بین شما و معشوقتان فاصله انداخته نهایت استفاده را ببرید تمام انرژی‌تان صرف شکوفا شدن توانایی‌تان و مهارت‌هایتان کنید.

سعی کنید که فاصله ها را تبدیل به فرصت جهت شکوفایی عزت نفستان باشد وقتی شما عزت نفستان بالا باشد سازگار تر و انعطاف پذیرتر هستید به راحتی می توانید به همسرتان اعتماد کنید چون ن به خودتان و طرف مقابلتان نگرش مثبت دارید.

افراد دارای عزت نفس بالا با احساسات خود آشنا هستند و به خوبی می‌دانند وقتی احساساتشان به چالش کشیده می‌شود برای رهایی از احساسات منفی چه کارهایی باید انجام دهند و چگونه ارتباط از راه دور خود را حفظ و مدیریت کنند  و نسبت به تغییرات، نگرش مثبت و سازنده دارند.

در پایان باید بگوییم که:  زندگی مشترک و رابطهٔ عاطفی مثل یک دریای متلاطم است که قطب نمای آن فقط محبت هست.

زندگی مشترک و رابطه عاطفی

 

.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09175639935