علت های سرد مزاجی مردان و درمان سرد مزاجی چیست؟

علت سرد مزاجی مردان

یکی از دلایلی که روحیهٔ مردان در روابط عاطفی تضعیف می‌شود سرد مزاجی  در رابطهٔ جنسی است.

سرد مزاجی یک مرد، ممکن است ریشه در روح و روانش داشته باشد و یا مشکلات فیزیولوژیکی جسمی باعث بوجود آمدن سرد مزاجی در یک مرد شده باشد.

در این مطلب ما سرد مزاجی یک مرد را از بعد روانی و جسمانی بررسی می‌کنیم لطفأ تا آخر این مطالب با ما همراه باشید.

علت‌های سرد مزاجی مردان

  • داشتن سبک زندگی منفعل
  • ورزش نکردن
  • مصرف زیاد سیگار و الکل و مواد افیونی
  • افسردگی و اضطراب
  • بیماری‌های مزمن و کمبود تستسترون وتاثییر انواع داروها

علت های سرد مزاجی مردان

طی تحقیقاتی  که انجام شده است  اختلال نعوظ و انزال زود رس شایع ترین مشکلات جنسی در بین مردها است.

اختلال نعوظ و انزال زودرس در مردان

تصور کنید که در یک رابطهٔ عاطفی که برقراری رابطهٔ جنسی یکی از پایه های مهم ارتباط عاطفی است زن میل جنسی پایینی داشته باشد و مرد زود انزال باشد به نظر شما اگر از سکس تراپیست و روان شناس و پزشک معالج استفاده نکنند کیفیت این ارتباط عاطفی چگونه خواهد بود؟

تاثیر سبک زندگی بر کیفیت رابطهٔ جنسی

سبک زندگی، از ابعاد مختلف قابل بررسی است.و بعد روانی، اجتماعی و معنوی را در بر می‌گیرد. ما باید بتوانیم در هر سه بعد عملکرد قوی و غنی داشته باشیم.

اگر در هر کدام از این سه مولفه مهم خللی وارد شود قطعٱ سبک زندگی شما دچار خلل و آسیب می‌شود و پیش زمینه ای برای سرد مزاجی در ارتباط جنسی و عاطفی تان می شود.

در این قسمت به چند  آیتم مهم، اشاره می‌کنم سعی کنید که بتوانید در تمام آیتم ها پویا و با انگیزه باشید تا روابط جنسی تان رو به سرد مزاجی افول پیدا نکند.

  • داشتن تغذیه مناسب، خوردن آب زیاد.
  • خوابیدن و استراحت کافی.
  • ورزش کردن و فعالیت بدنی داشتن.
  • داشتن رابطهٔ جنسی با کیفیت.
  • داشتن سلامت روان.
  • روابط قوی بین فردی داشتن.
  • داشتن یک زندگی معنوی.
  • داشتن هدف.
  • در فرایند یادگیری بودن.
  • داشتن برنامه ریزی.
  • داشتن شور و شوق و اشتیاق.

تأثیر ورزش کردن بر کیفیت روابط جنسی

ورزش کردن خود باعث تخلیه اضطراب و استرس روزمره تان می‌شود به خصوص اگر ورزش کردن تان دو تایی همراه با همسرتان باشد در ایجاد صمیمیت  نقش خیلی زیادی دارد.

تأثیر ورزش کردن بر کیفیت روابط عاطفی و جنسی

ورزش کردن، باعث آزاد شدن هورمون دوپامین در مغزتان می‌شود که این نوع هورمون خود شادی آور است و میزان  گردش خون در بدنتان را بالا می‌برد  و باعث آزاد شدن اندورفین در بدنتان می‌شود که به مسکن طبیعی معروف است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  در برابر ابراز علاقه چه بگوییم؟ (راهنمای کاربردی)

ورزش کردن، باعث قوی‌تر شدن عضلات شکم و کمر می‌شود و برای اجرا کردن انواع پوزیشن های جنسی فرایند را راحت تر می‌کند. قابل ذکر است که برقراری رابطهٔ جنسی حتی با پوزیشن های پیچیده حدود ۵۰ کالری بیشتر نمی سوزاند.

پس سعی کنید که با همسر خود. ورزش کنید چربی بسوزانید جریان خون تان را بالا ببرید هر دو با هم، هم زمان دوپامین و اندورفین آزاد کنید خاطره سازی کنید و احساس‌های عمیق، مثبت و سازنده را تجربه کنید و بعد از آن پیش به سوی یک رابطهٔ جنسی با کیفیت بروید.

تأثیر مصرف سیگار، الکل و مواد بر کیفیت رابطهٔ جنسی

مصرف دائم مشروب و الکل سبب اختلال نعوظ می‌شود چون فعالیت دستگاه عصبی مرکزی را کند می‌کند.

مصرف الکل بر ترشح غدد جنسی تاثیر می‌گذارد و سطح تستسترون خون را کاهش می‌دهد.

تأثیر مصرف الکل بر کیفیت رابطهٔ عاطفی و جنسی

مصرف حشیش در ابتدا، لذت جنسی را بالا می‌برد  اما مصرف طولانی مدت باعث  کاهش ترشح تستسترون می‌شود.

تأثیر مصرف مواد بر کیفیت رابطهٔ عاطفی و جنسی

در سیگار حدود ۶۰ نوع ترکیبات سمی وجود دارد. وقتی آلت تناسلی مرد نعوظ پیدا می‌کند به دلیل وجود جریان خون کافی این اتفاق می افتد.

سیگار کشیدن های پی در پی، باعث تصلب شرایین در عروق داخلی، پوستی و آلت تناسلی می‌شود. نیکوتین در سیگار باعث باریک شدن رگها و کاهش افزایش خون دررگ های آلت تناسلی می‌شود.

فرد سیگاری، در بدنش مونوکسید کربن زیادی تولید می‌شود ترشح زیاد مونوکسید کربن باعث کم کاری در تولید تستسترون می‌شود و منجر به کاهش میل جنسی می شود.

تاثیر سیگار در کاهش میل جنسی در مردان

ترک سیگار و الکل و مواد افیونی به مراتب به احیای رابطهٔ جنسی کمک می‌کند.

تأثیر افسردگی و اضطراب در بروز سرد مزاجی

افسردگی و اضطراب دو مؤلفهٔ بسیار مهم هستند که زندگی، کار و روابط بین فردی و عاطفی جنسی انسان ها را تحت شعاع قرار می‌دهد.

انسان های افسرده، بدون انگیزه می‌شوند و احساسات منفی عمیقی را تجربه می‌کنند؛ احساس‌هایی همچون احساس گناه، احساس تنهایی، طرد شدگی، نا امیدی، خستگی و …

تجربه کردن این احساسات در طولانی مدت خود به خود باعث بی‌میلی جنسی و یا اختلال نعوظ می‌شود.

تأثیر افسردگی و اضطراب در بروز مشکلات عاطفی و جنسی

انواع افسردگی:

  • افسردگی شدید.
  • دوقطبی.
  • روان پرشی همراه با اختلالات اضطرابی.
  • افسردگی مداوم.
  • افسردگی فصلی.

در هر کدام از انواع افسردگی ها، میزان چند هورمون در مغز و بدن انسان پایین می آید هورمون‌هایی که ارتباط مستقیم با تجربه کردن احساسات مثبت و منفی شما کاملأ رابطهٔ مستقیم دارد مثل دوپامین، سروتونین، اکسی توسین، گابا، اندورفین.

داشتن اضطراب، لذت بردن از زندگی را خیلی سخت می‌کند؛ حتی باعث می‌شود که رابطهٔ جنسی شما کیفیت خود را از دست بدهد.

اضطراب زیاد، باعث می‌شود که شما تمام اتفاق های زندگیتان را ترس آور بررسی کنید و دچار غم شوید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  شروع رابطه عاشقانه | چگونه یک رابطهٔ عاطفی را شروع کنیم؟

کم کم امنیت زندگی شما، کاری و روابط عاطفی و جنسیتان به مخاطره می افتد. وقتی شما در آیتم‌های مهم زندگیتان  سایه های پر رنگ ترس وجود داشته باشد ناخود‌آگاه دیگر نمی‌توانید نقاط قوت و شفاف و ارزشمند زندگی و روابطه تان را خوب لمس و یا درک کنید.

اگر شما سبک زندگی شما، در فرایند اضطراب قرار گرفته باشد کم کم شما تبدیل به یک شخصیت بی انرژی و بی انگیزه می شوید و در این شرایط  بغرنج، نمی‌توانید یک نگاه ارزشمندی به ارتباط عاطفی تان داشته باشید.

بیشتر نوع نگاه شما به ارتباط جنسیتان، یک نگاه بی‌رمق سطحی خواهد بود چرا چون شما احساس بی امنیتی می کنید. داشتن  اضطراب زیاد  در مردان در بیشتر مواقع باعث زود انزالی می‌شود.

اضطراب داشتن باعث زودانزالی در مردان میشود

اضطراب زیاد، باعث تجربه کردن خستگی مفرط می‌شود. و در بیشتر مواقع حتی به روی کیفیت خوابتان هم تأثیر گذار است.

قطعأ شما برای برقراری رابطهٔ جنسی و برانگیختگی نیاز زیاد به انرژی دارید وقتی به دلیل تجربه کردن اضطراب زیاد خسته، بی‌خواب و کسل باشید چقدر انرژی برای برقراری رابطهٔ جنسیتان دارید؟

اضطراب زیاد حتی به روی صمیمیت شما خیلی تاثیر می‌گذارد هرگز آن آمیختگی احساسی توأم با لذت را در دطولانی مدت نمی‌توانید با شریک جنسی خود تجربه کنید چون احساس امنیت روانی تان به دلیل داشتن اضطراب در طولانی کم شده است.

حتی اضطراب زیاد، باعث پایین آمدن سطح ترشحات هورمون جنسی تستسترون پایین می اید. تستسترون هم نقش کلیدی در برقراری رابطهٔ جنسی شما دارد.

تأثیر بیماری‌های مزمن و انواع داروها در بروز مشکلات رابطه جنسی

داشتن دیابت،  ممکن است  باعث اختلالات جنسی شود یک سوم یا در بعضی از مواقع یک دوم مردهایی که دچار دیابت هستند ممکن است که اختلال نعوظ و یا اختلال در انزال داشته باشند.

تأثیر بیماری‌های مزمن در کیفیت رابطهٔ عاطفی و جنسی

اغلب بعد از جراحی های پیچیده و بیماری های حاد و مزمن، ممکن است که میل جنسی کاهش پیدا کند؛ جراحی هایی نظیر برداشتن پروستات، ابلئوستومی، هیستر کتومی، تستسترون پایین، پرولاکتین بالا، اختلال هورمون هم باعث پایین آمدن میل جنسی می‌شود تعدادی از داروها دارای عوارض جانبی هستند که عملکرد جنسی را تحت تأثییر قرار می‌دهند.

مهمترین داروها برای بهبود عملکرد سردمزاجی، داروهایی با جذب سروتونین، ضد فشار خون، ضد اضطراب و افسردگی، داروهای خواب آور (آنتی هیستامین ها)، ضد جنون، هورمون های تنظیم کنندهٔ خلق.

بعضی از داروهایی که مورد تایید روان پزشکی هستند، روی تمایلات جنسی مردها، تاثیر می گذارند و ممکن است میل جنسی در مردها کم تر شود و کاهش حجم انزال داشته باشند، تأخیر در انزال و یا انزال واپس گرا داشته باشند اختلال نعوظ شایع ترین شکایت مردان به حساب می آید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  تفاوت عشق ورزیدن بین زنان و مردان چگونه است؟

تاثیر داروهای موردمصرف روان پزشکی روی تمایلات جنسی مردان

مشاوره و درمان سرد مزاجی در مردان

غالبأ مردان، وقتی با ناتوانی جنسی روبرو می‌شوند به اورولوژیست مراجعه می‌کنند و بعد از مطمئن شدن از سالم بودن آناتومی آلت تناسلی خود به روان پزشک یا سکسلوژیست مراجعه  می‌کنند. در این راستا از داروهای تقویتی هم ممکن است استفاده کرده باشند.

اگر مشکل سرد مزاجی مردان، ریشه در ذهن و روانشان داشته باشد پیش آگهی خوبی است.

یعنی نیاز به دارو درمانی و روان درمانی  دارد. در این شرایط، به عهده سکس تراپیست این است که با باور و عقاید بیمار و عوامل و افکار مزاحم و دردسر ساز بیمار آشنا شود و سعی کند توانمندی‌های احساسی و عاطفی او راپیدا و تقویت کند. در فرایند درمان، در خیلی از مواقع  نیازمند به حضور همسر و صحبت کردن با او است.

بعد از بررسی های اولیه، هم زن و هم مرد را هر دو را به تعاملات بیشتر دعوت می‌کند و به آنها پیشنهاد می‌کند که سبک رفتاری سالم را در پیش بگیرند. سبک رفتاری که در آن حس طرد شدگی، لحن کلام انتقاد آمیز، خشم نهفته و کینه نباشد.

باید زن و مرد، هر روز از احساسات همدیگر خبر داشته باشند. یک زن با سطح آگاهی و مهارت خاص باید بتواند همسر خود را درک کند و مشکلات را از زاویه دید او بررسی کند.

یک مرد اگر احساس کند که  همسرش در شرایط خاص و بحران ها می‌تواند او را خیلی بفهمد و درکش کند معمولا از لحاظ جنسی دچار افت شدید نمی‌شود.

تعاملات و گفتگوی روزانهٔ اثر بخش بین  زن و مرد، می‌تواند پیش زمینهٔ خوبی برای ارتقأ  صمیمیت و رابطهٔ جنسی موفقیت آمیز باشد.

یادتان باشد که انجام‌دادن کارهای لذت بخش، آرامش‌بخش دوتایی در قوی‌تر کردن صمیمیت نقش به سزایی دارد.

یه کم زمان لازم است که بررسی کنید، ببینید در طول یک روز برای حفظ ارتباط عاطفی شما چه کارهای انجام می‌دهید؟

چقدر رفتارتان همسو  و در روند صمیمی شدن بیشتر با همسرتان است؟

یکی از پیشنهادهای  مشاوره و درمان سرد مزاجی  این است که باید سبک تغذیه خوردنتان را بررسی کنید؟

غذاهای گرم مثل زنجبیل، سیر، زیره، سیاه دانه، زعفران، رطب، پسته، کشمش، انجیر، در درمان سرد مزاجی مؤثر است. در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

ورزش کردن حدود۳۰ درصد می‌تواند باعث قوای جنسی و بالا بردن سطح هورمون های جنسی شود.

مشاوره و درمان سرد مزاجی به شما کمک میکند که با آموزش های جدید جنسی و استفاده کردن از انواع پوزیشن های مختلف هم می‌تواند باعث تنوع و لذت بیشتر جنسی در شما شود.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09175639935