انتظاراتی که زنان از همسرشان دارند ولی به زبان نمی آورند؟

انتظاراتی که زنان از همسرانشان دارند

بارها از مراجعه کنندگان خانم که به اتاق مشاوره می آیند می شنوم که از همسر یا پارتنر عاطفی خودشان گلگی می کنند که به نیازهای آنها توجه نمی کنند و بسیار می بینم مردانی که واقعا نمی دانند همسرانشان چه نیازهای دارند.

در این مقاله به بررسی همین انتظارات که زنان از همسرشان دارند ولی به زبان نمی آورند و گاهاً آقایان در رابطه با این نیازها اطلاع ندارند می پردازیم.

زنان از این که عشق همیشگی یک مرد باشند خیلی خوشحال می‌شوند اولین چیز مهمی که یک زن در ارتباط عاطفی‌ نیاز دارد نیاز به امنیت روحی و روانی و جنسی و مالی است.

یک زن دلش می‌خواهد مردش مثل یک کوه پشتش باشد؛ وقتی مشکل برایش پیش می آید یکی باید باشد که قوت قلبش باشد و راه حل مشکل را نشانش دهد.

اگر در یک ارتباط عاطفی به توقع و انتظارات یک زن رسیدگی شود قطعاً آن زن احساس خوشبختی می‌کند و قتی یک زن احساس خوشبختی را تجربه می‌کند یک مرد به خودش می‌بالد و افتخار می‌کند چرا که توانسته و عرضه این را داشته است که در دل و جان و روح و قلب یک زن حسابی جا باز کند.

زنان در ارتباط با همسر یا شریک عاطفیشان چه توقعاتی دارند؟

برای این  که همسرتان  و یا شریک عاطفیتان احساس خوشبختی را تجربه کند باید بدانید که چه توقعات و انتظاراتی از شما دارد و با روحیات و نگرش‌ ها و خواسته های او آشنایی کامل پیدا کنید و رفتارتان را مطابق آن مدیریت کنید. در زیر به آیتم‌های خیلی ساده ای که زنان توقع و انتظار از شوهرشان را دارند  اشاره میکنم:

حمایت عاطفی

یک زن توقع و انتظار دارد که مردش قوی و دانا و توانا و شجاع باشد و از حمایت او برخوردار باشد. هر چقدر که یک مرد از شریک عاطفیش(همسرش) حمایت کند آرامش یک زن بیشتر می‌شود و زندگی زناشوییشان برایش پر رنگ و لعاب تر می‌شود‌.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  چرا زنان از رابطهٔ جنسی سرد می‌شوند؟

اگر زنی  احساس کند که مورد حمایت همسرش نیست و امنیتش به مخاطره افتاده  است از درون متزلزل می‌شود و ثبات عاطفیش به مخاطره می‌افتد.

حمایت عاطفی از نیازهای زنان

گفتگو

ساده‌ترین توقع و انتظار یک زن یک گفتگوی اثر بخش است.  گفتگو کردن بین زن و مرد راهی برای تبادل عاطفی است هرچند  که برای مردان جنبهٔ تبادل اطلاعات دارند وقتی یک زن مشکلی دارد و یا از چیزی رنج می‌برد و یا خیلی خوشحال است دوست دارد در رابطه با احساساتش حرف بزند توقع دارد که گوش مردش شنوا باشد و با آن همراهی کند.

گفتگو یکی از توقعات زنان از همسران

محبوب بودن

یک زن در زندگی زناشوییش توقع دارد که محبوب همسرش باشد و در اولویت مهم زندگی همسرش باشد دوست دارد که مرد زندگیش خیال او را راحت کند که او را دوست دارد و احساس امنیت را به او هدیه بدهد و ترس هایش را از او بگیرد.

یک زن نباید در ارتباط زناشوییش از این که نمی‌تواند دل مردش را تسخیر و تصاحب کند احساس ناتوانی کند.

اگرزنی برای تصاحب قلب و روح همسرش احساس ناتوانی کند روز به روز پژمرده تر و افسرده تر  میشود و این فرایند به روی تمام زندگیش، حتی وظایفش تأثیر منفی می‌گذارد.

کیفیت زمان

زن‌ها توقع و انتظار دارند میزان زمانی که در کنار همسر خود هستند مثمر ثمر باشند کیفیت با هم بودنشان مهمتر از کمیت است.  لحن کلام، تبادل احساسات، در اولویت قرار دادن، لمس کردن، خدمت کردن، توجه و تایید کردن، موارد مهمی است که به روی کیفیت با هم بودنتان تأثیر گذار است.

زنها در زمان سنجی دقیق تر هستند، تمام قول و قرار ها وعده وعیدها خوب یادشان می‌ماند و توقع و انتظار دارند که مردشان عملگرا باشند. مناسبت‌ها، تاریخ تولد، تاریخ ازدواجشان، برایشان خیلی مهم است.

مردها بیشتر در زمان اکنون و حال زندگی می‌کنند اما زنها در امتداد آینده به سر می‌برند. به همین دلیل زنها توقع و انتظار  این را دارند که مردشان آینده نگری قویتری داشته باشند تا امنیتشان به مخاطره نیافتد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  را ه های جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

قدردانی و تمجید

زن‌ها توقع و انتظار دارند که از سوی همسرشان به خاطر وظایفی که انجام می‌دهند مورد قدر دانی  و تمجید قرار بگیرند؛ گفتن کلمات عاشقانه همراه با عملکرد قوی و غنی  برای یک زن از خرید جواهرات آنچنانی و یا خرید ملک و ماشین  مهمتر است. چون اگر این فرایند هر روز انجام شود زن هر روز احساس ارزشمندی را تجربه خواهد کرد.

اگر یک مرد روزی ۵ دقیقه فقط به همسرش توجه کند صمیمیت در آنها قوی می‌شود که پر رنگ شدن صمیمیت یک راه قوی  برای برقراری  یک رابطهٔ جنسی  پر شور و حرارت است.

اگر سعی کنید  هرشب قبل از خوابیدن اشاره ای به ویژگی های مثبتی که همسرتان دارد داشته باشید. ویژگی‌های ارزشمند اخلاقی همسرتان که باعث افتخار شماست و باعث غرورتان می‌شود را به زبان آورید و از او سپاسگزاری کنید؛ در این شرایط زن احساس می‌کند که به او  توجه کرده اید و از لحاظ روحی حال دلش خوب می‌شود و خستگی روزانه از تنش بیرون می آید و انعطاف پذیرتر و سازگارتر می‌شود.

ستایش و تحسین

هر زنی توقع و انتظار دارد که به خاطر توانایی و مهارت و آگاهی هایش  مورد ستایش و تحسین قرار بگیرد  و هر روز احساس شایستگی تجربه کند هیچ زنی دوست ندارد که  مورد مقایسه با زنهای دیگر قرار بگیرد. اگر یک زن احساس کند که مردش درکش می‌کند تاب و تحملش در برابر مشکلات و بحران‌های سخت زندگی زیاد می‌شود.

زنان توقع و انتظار دارند که مردشان همان گونه که هستند اورا دوست بدارند و از آنها قدر دانی کنند و حتی برای جزئی ترین نقاط مثبت  و عملکردهای مثبت روزانه اشان ارزش و بها قائل شوند.

زن‌ها توقع و انتظار دارند که مردشان مراقبان  خوبی در حیطهٔ سلامت عاطفی، جنسی، جسمی، باشند و به فعالیت‌های روزانهٔ همسرشان علاقه و توجه نشان بدهند توجه کردن به این نقاط حساس ریز که جزئی از توقع و انتظارات زنان است که حتی ممکن است هرگز به زبان هم نیاورند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  شروع رابطه عاشقانه | چگونه یک رابطهٔ عاطفی را شروع کنیم؟

اگر مردی بتواند این نکات ریز و حساس را هر روز  اجرا کند یعنی دنیایی از تفاهم را با همسر خود ساخته است که نتیجهٔ آن همسری مهربان و مشتاق و با انگیزه و مادری دلسوزو با محبت و شاد و کار آمد و آرام خواهد بود.

توجه

وقتی یک مرد در ارتباط زناشوییش به زن توجه ویژه داشته باشد و به او رسیدگی کند زن هرچقدر هم که مهربان باشد مهربان‌تر می‌شود و در لطافت روحیه اش و در راستای زندگی زناشوییش و پرورش فرزند استفاده می‌کند.

زنان هرگز به دنبال توقع و انتظارات غیر واقع بینانه نیستند. آنها نیاز دارند که در هر شرایطی مهم و خواستنی باشند.

اگر یک مرد نتواند به توقع و انتظارات زنش رسیدگی کند آن زن رفته رفته همانند یک گل پژمرده می‌شود چرا که بی‌توجهی به زن، درک نکردنش و مراقبت نکردن از یک زن باعث می‌شود به مرور زمان احساس خستگی زیاد و دلزدگی پیدا کند و تمایل به صحبت کردن و تعاملات خودش را با  همسرش از دست بدهد. در این شرایط  مرد وظیفه دارد حمایت و امنیت بی وفقه خود را به رابطهٔ زناشوییش تزریق کند.

توجه از نیازهای زنان از همسران

سخن پایانی

یک زن از همسرش توقع دارد که او قدردان زحمت های روزانه اش باشد. در امور مربوط به فرزندان به او توجه کند. حس کند که همسرش اعتماد ۱۰۰% به او دارد. از او در شکست ها حمایت کند و مثل یک دوست در کنارش باشد. و بسیاری موارد دیگر که در بالا هم اشاره شد.

شما در زندگی عاطفی خود چه توضعاتی از همسرتان دارید که به زبان نمی آورید. در انتهای این مقاله نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09175639935