چگونه یک مرد با همسر خود صمیمی شود

نحوه صمیمی شدن مرد با همسر خود

من بارها در اتاق مشاوره شاهد این موضوع بوده ام که زن و شوهر بیشتر اختلافشان بر سر این موضوع است که مردها با وجودی که همسرشان را بسیار دوست دارند ولی روش صمیمی شدن با او را بلد نیستند؛ همین موضوع گاهاً باعث اختلافات بسیار عمیقی می شود.

در این مطلب به روش هایی می پردازیم که یک مرد می تواند به همسرش نزدیک تر شود و رابطه صمیمانه ای با او ایجاد کند.

ایجاد ارتباط بین زن و شوهر

برای صمیمی شدن با همسر خود باید بتوانید ابتدا به هم ارتباط  ارتباط برقرار کنید.

برای ارتباط برقرار کردن زن و مرد هر کدام شیوهٔ خاص خودشان را دارند مثلأ زنها دوست دارند هر روز از احساسات همسرانشان باخبر باشند و در رابطه با همه چیز با همسران خود حرف بزنند(کارها، نگرانی ها، رویاها، ترس ها، آرزوها، اهداف، برنامه ریزی ها).

یادتان باشد که هر چقدر که یک زن از اطلاعات کاری و احساسی و ارتباطی همسرش آگاهی بیشتری داشته باشد راحت تر  می‌تواند ارتباط برقرار کند و در مسیر صمیمیت ارتباطشان قرار می‌گیرد.

ایجاد ارتباط بین زن و شوهر

هرچقدر  یک مرد اطلاعات، و احساسات خودش را از همسرش پنهان کند ارتباط میانشان  قطع می‌شود و در نتیجه صمیمیتشان  کم رنگ تر میشود.

اگر دوست دارید همسرتان احساس خاص  بودن و محبوب بودن و ارزشمندی را تجربه کند فقط کافی هست  که رازها و مشکلاتی  که در درونتان  آزارتان می‌دهد بیان کنید و روزانه اتفاقات و مسائل روزمره تان را با او در میان بگذارید.

در این شرایط حس همکاری، همدلی، درک کردن، را در همسرتان پرورش  می‌دهید.

مثلأ شما از چیزی ناراحت هستید و یا آسیب دیده اید  سعی کنید که خیلی واضح و شفاف در رابطه با  آن با همسرتان صحبت کنید، یادتان  باشد که بیان کردن مشکلات، خسارت‌ها، بحران ها باعث بوجود آمدن صمیمیت می‌شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  در برابر ابراز علاقه چه بگوییم؟ (راهنمای کاربردی)

پنهان کردن مسائل و مشکلاتتان  علاوه بر این که باعث می شود تمام بار سخت آن به دوش شما باشد، باعث کم رنگ شدن صمیمیتان هم می‌شود. در این شرایط  همسرتان احساس می‌کند که اورا آدم حساب نکرده اید و حتماً ناتوان هست و نمی‌تواند در حل مشکلات به شما کمک کند و حس بی ارزشی  را تجربه می‌کند.

تکرار همین سیکل معیوب باعث بوجود آمدن چرخهٔ نگرانی، اضطراب، خشم، عصبانیت، و تکرار احساسات منفی روزانه می شود و کم کم  شما در زندگی بی انگیزه  می‌شوید؛ در چنین شرایطی احساس می‌کنید که بار سنگین زندگی و مشکلات فقط به روی دوش شماست.

لطفأ همین الان قدری تأمل کنید به نظر شما تا زمانی که شما با همسرتان گفتمان اثر بخش نداشته باشید چگونه می‌توانید صمیمی بشوید؟

داشتن احساس امنیت برای ایجاد صمیمیت بین زن و شوهر

وقتی یک زن  احساس قوی و غنی امنیت را در ارتباط  با همسرش داشته باشد با مردش صمیمی می‌شود.

احساس امنیت برای ایجاد صمیمیت بین زن و شوهر

وقتی زنی احساس کند که مرد زندگیش در عشقش ثابت قدم و جدی است و به رابطهٔ عاطفی‌  پایبند و متعهد هست احساس امنیت می‌کند و تمام تلاشش را می‌کند که مرد خود را شاد و خوشحال  و علاقمند نگه دارد.

وقتی یک مرد بتواند به همسرش احساس امنیت را انتقال دهد زن اعتماد به نفسش  بالا می‌رود.

وقتی یک مرد برای همسرش وقت بگذارد با او خیلی حرف بزند و تبادل نظر و احساسی داشته باشد و همسر خود را تایید و تمجید کند زن مهربان‌تر و سازگارتر  از قبل می‌شود و احساس امنیت می‌کند اما اگر یک مرد نتواند کارهای ساده ای که در بالا ذکر شد انجام دهد زن کم کم پر توقع و حسود و ناسازگار می‌شود.

چگونه احساس امنیت و حس ارزشمندی  در یک زن بوجود بیاورید؟

  1. حتماً برای همسرتان وقت بگذارید.
  2. بیشتر مردها دوست ندارند در رابطه با مسائل و مشکلات کاری و یا مالی‌شان با دیگران صحبت کنند اما باور کنید اگر شما در این زمینه با همسرتان به راحتی صحبت کنید او احساس ارزشمندی را تجربه می‌کند.
  3. صحبت کردن در رابطه با اوضاع و احوال زندگی و دخالت دادن او در تصمیم گیریها
  4. در میان گذاشتن مشکلات، نگرانی ها، و ترس ها
  5. تبادل نظر در رابطه با حل مسائل و مشکلات
  6. بیان ترسها و نیازها و خواسته ها
  7. در دسترس همسرتان باشید حتی زمانی که پر از مشکلات هستید و در ارتباط عاطفیتان تعهد و مسئولیت پذیریتان را حتمٱ انجام دهید.
  8. به همسرتان بفهمانید  که به او نیاز دارید و به محبتش  و عشقش پایبند و وفادار هستید.
  9. دربارهٔ احساسات و نیازها و ترسهای همسرتان کنجکاوی و پرسش و پاسخ داشته باشید.
  10. از خوبیهای او در موقعیت‌های مختلف  صحبت  کنید.
  11. به همسرتان بفهمانید که نقش مهمی در زندگی او دارید و اگر او نباشد دچار کمبود میشوید.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  قوانین گفت و گوی موثر زوجین

برای یک زن خیلی مهم هست که همسرش چه نظری  در رابطه با او دارد و چقدر برای مردش جایگاه و حس ارزشمندی دارد.

برای یک زن خیلی مهم هست که یک مرد چقدر به او احترام می‌گذارد و حس ارزشمندی را انتقال می‌دهد.

برای این که یک زن احساس ارزشمندی کند سعی کنید که او را خوشحال کنید و هرگز منتظر نباشید که صدای اعتراضش در آید. سعی کنید که بی مهابا و غیر منتظره او را خوشحال کنید و به او ثابت کنید که خوشحالی او در اولویت زندگیتان هست. راستی گاهی از همسرتان سؤال کردید که چه چیزی او را خوشحال می‌کند؟ و یا چه مشکلی دارد؟ و در چه زمینه هایی توقع  همکاری و کمک کردن از جانب شما را دارد؟

برای این که یک زن احساس ارزشمندی و امنیت که پیش زمینهٔ صمیمیت هست را تجربه کند باید چیزهایی که برای همسرتان اهمیت دارد شناسایی کنید  و کمک رسانش باشید.

حفظ رابطه صمیمانه و عاشقانه با همسر

در ابتدا هر ازدواجی را که بررسی  می‌کنیم  متوجه می‌شویم که در آن تعهد، مسئولیت پذیری و صمیمیت و رابطهٔ جنسی گرم و جذاب  وجود دارد خواه این آیتم‌های مهم رابطهٔ عاطفی یک هفته دوام بیاورد و یا ممکن است در  طول چندین سال عمیق و ریشه دار شوند.

هنر اصلی این است که بتوان  تعهد و مسئولیت پذیری  و صمیمیت را تا آخر عمر پرورش داد و حفظ کرد.

بیشتر زوجینی  که جهت مشاوره نزد من می آیند به دلیل نبود صمیمیت است. یکی از راههای ایجاد صمیمیت  گفتگوی سازنده و با صداقت است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید:  تفاوت عشق ورزیدن بین زنان و مردان چگونه است؟

به نظر شما آیا یک گفتگوی اثر گذار هزینه ای دارد؟

آیا انجام دادن این فرایند برای شما بسیار سخت است؟

اگر احساس می‌کنید که این روند گفتگو بین تان مختل شده است باید تلاش بیشتری کنید تا اعتماد از دست رفته بین شما باز سازی شود.

فرایند ساختن اعتماد و صمیمیت و تحمل کردن رابطهٔ مشکل دار هر دو انرژی روانی مضاعفی را لازم دارد. پس بهتر است سطح  آگاهی و مهارت‌های خود را بالا ببرید و از یک روان شناس در ساختن و پویا کردن و غنی تر کردن رابطهٔ عاطفیتان کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که شما و همسرتان  هر دویتان یک تیم دو نفره را تشکیل می‌دهید و یا به عبارتی  همانند  یک پازل تکمیل کنندهٔ هم هستید. مطمئن باشید که حتمأ ارزشش را دارد که  وقت صرف ساختن رابطه تان کنید چرا که ساختن رابطهٔ عاطفیتان روی همهٔ جنبه های مختلف زندگیتان تاثیر دارد.

سخن پایانی

من منصوره رفیعی روانشناس هستم؛ تخصص من زوج درمانی، مشاوره و روان درمانی در زمینه های حل تعارضات زوجین، خیانت زناشویی، طلاق عاطفی  و … می باشد. در پایین همین مطلب می توانید نظرات خود را در باره این مطلب با من و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

به ما بگویید شما چه روش هایی را برای ایجاد ارتباط صمیمی با همسرتان پیش گرفته اید و چه تجربه هایی در این زمینه دارید.

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09175639935